Thursday, October 16, 2008

PERJALANAN INI

Salam..,

Perjalanan ini sebenarnya ujian. Seorang aku, mudah saja untuk terlena dalam buaian dan keasyikan dunia. Pada tika itu, kurasakan jiwa ini umpama roda, tatkala ia dipuncak ketenangan, rasa damai mengecap jasad dalam dakapan keimanan yang keselamatan. Namun sebaliknya tatkala jiwa terkadang rasa resah, adakah cukup semuanya? Apakah mungkin aku bisa tiba dipangkuanMu dalam keadaan yang benar-benar Kau redhai? Akan sampai masanya, ia akan pasti sampai walau pada bila-bila, tanpa terawal mahupun terlewat detiknya. Namun, Tuhan, dimanakah aku disisiMu..

Dimanakah aku dalam lautan manusia, muslimin muslimat jutaan tahun sejak bumi diciptakan... Dimanakah aku nanti di atas sebuah padang yang memiliki keluasan infiniti... Dimanakah aku...?

No comments: