Tuesday, January 27, 2009

NETANYAHU

Netanyahu kata dia akan membuka lebih banyak penempatan untuk warga Israel jika beliau memenangu pilihanraya Israel bulan hadapan. Ini bererti lebih luas lagi tanah milik Palestin yang akan dijarahnya.

Netanyahu dan sekonconya juga berjanji akan melindungi askar-askar yahudi yang terlibat dalam 'menghancurkan' Gaza dan yang menjadi pembunuh dalam serangan di Gaza itu daripada sebarang tindakan tribunal antarabangsa. Ini kerana askar-askar terbabit telah bersabung nyawa untuk menyelamatkan bangsa Yahudi, katanya.

Semua ini demi menghalalkan sebuah negara Israel berdaulat. Ini semua demi keturunan Yahudi yang sejarahnya telah beribu tahun disiksa dan ditindas oleh mana-mana pun di dunia ini. Ini semua kerana Yahudi percaya keturunannya adalah yang paling mulia di sisi Tuhan, bangsa lain seumpama binatang yang dibolehkan untuk ditindas atau dibunuh sewenangnya.

Dari kerana kepercayaan itu jugalah sebenarnya yang mengheret bangsa Yahudi kepada siksaan dan penindasan berkurun lamanya. Mereka rakus, berpaling tadah, tidak setia dan banyak lagi sifat-sifat yang menyebabkan bangsa itu dibenci.

Kini Israel mahu jadi jaguh. Mana-mana kuasa dunia tak berani berbuat apa-apa. Kaum Yahudi mulai bangkit, hasil daripada kepintaran, kekayaan dan pengaruh mereka di pelbagai bidang arena dunia masakini. Mangsanya Palestin yang tidak berdosa. Menjadi pelarian di bumi sendiri.

Ya Allah, sesungguhNya Kau yang maha mengetahui. JanjiMu, Yahudi akan dimusnahkan lagi. Isya-Allah akan sampai masanya... Ya Allah... tabahkanlah, kuatkanlah keimanan hambaMu di Palestin menghadapi dugaan yang hebat itu Ya Allah..

Muhasabah lah diri kita.. kerana kekayaan Israel sebenarnya ada pada kekuatan ekonomi pelaburannya seluruh dunia. Antara usaha kita :
1) Berdoa pada Allah bagi mereka
2) Menderma mengikut kemampuan anda kepada Dana-dana untuk palestin
3) Memboikot beberapa (malahan agak banyak) produk-produk Yahudi (antaranya TESCO) mahupun produk yang meyumbang kepada Dana Israel . Insya-Allah lain ketika akan cuba saya senaraikan di sini.

Wassalam..ke neraka jahanamlah kau, wahai Netanyahu.



3 comments:

Unknown said...

nampaknya banyak karya kamu tersiar di akhbar, tahniah. dan jahanam lah zionist itu. amin.

Y. Ibrahim said...

Boikot Israel !!!

rajiah said...

Terima kasih Helmi dan Cikgu Ibrahim di atas semangat yang sama..

Semoga Allah menguatkan Iman saudara kita di sana dan iman kita, sebagai umat Islam zaman kini.. :)